بازهمم>انسان

مجادله ماهی ها !

بازهمم>انسان

مجادله ماهی ها !

تکه کوجکی از اینه هستی ام > من>تو >او > را منعکس میکنم > نشکنیدش .

Life in the syber space / زندگی در فضای جنگ نرم

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۰۶:۲۴ ب.ظ


(همه ما در فضای جنگ نرم تنفس میکنیم ، کسانی که به وجود این فضا اعتقادی ندارند ، اگرمسئولیتی در این کشور داشته باشند ، جامعه را به بیراهه میبرند)       


                                                                       جنگ نرم چیست ؟  ، آیا پدیده کاملا جدید یست؟  : گفته اند :    روحیه ، سه چهارم قواست !!و این گفته : سابقه ای طولانی دارد ، روحیه در یک واحد نظامی چیست ؟ که مشمول داشتن سه چهارم قواست ؟   بسیار ساده است که درک کنیم : اگر تمامی نفراتی که درگیر یک عملیات بر علیه دشمن هستند به حقانیت آن عملیات (مشروعیت)که دارند تا پای جان انجام  آش میدهند ، باوری مستحکم و متکی به دانش بالا باشد ، آن باور مساوی سه چهارم قوای در دسترس آن هارا تشکیل میدهد ،که شامل : اسلحه و مهمات و آذوقه و وسایل ترابری و مهندسی و .....میشود ، که در تراز با روحیه : یک جهارم قوا محسوب می شود!!                                                         و دشمن ، چگونه میتواند در کم وزیاد شدن این روحیه ، دخالت کند؟ : جنگ روانی مقوله تازه ای نیست ، و این نوع جنگ ، نسخه قدیمی تر جنگ نرم ( سایبر ) ، که آن را در عبارتی کوتاه توضیح داده اند : اگر ما بتوانیم با ابزار تبلیغاتی یک     سر باز را وادار به فرار از جبهه کنیم ، این عمل با کشتن و یا زخمی کردن همان سرباز ، نه تنها برابر است بلکه ارزان تر بوده وادامه دار تر از کاربرد اسلحه است !!   پس معلوم مان شد که جنگ نرم ، از جنس جنگ روانی ست که سخت ابزار ، یعنی : سلاح ، لازم ندارد !!                                        ***                                           در عرصه اجتماعی ، شناخت دشمنی که باانقلاب از دست یابی به منا بع ، وغارت آن ها ، محروم اش کرده اید ، ازجنس کدام جنگ است ؟ نرم یا سخت؟ : با دقت به نمونه ای که در بالا گفته شد ، قابلدرک است که : نبرد ایمانی ، از جنس جنگ نرم است !!                                                 ***                      ابزار های نوین و به روز دشمن ِ در کاربری جنگ نرم ، چیست ؟ :                                             تبلیغات ، شایعه ، از طریق رسانه ها : رادیو ،تلویزیون ، اینترنت به ویژه شبکه های اجتماعی ، مثل فیسبوک وتویترو ...ابزار های دشمن وما ، می باشد !! و ورود به این گونه ابزار ها برای عام مردم ، اگر با دانش های لازم همراه نباشد ، ورود به آتش است ، بدون لباس ضد حریق !!                                                   ***                                                   حال برمیگردیم : به پیام ابتدای متن : ما، چه بخواهیم ، چه نخواهیم ، در فضای جنگ نرم تنفس میکنیم : یعنی : در آتش سایبری !!                    برای در امان ماندن از به بیراهه بردن مان وسیله آنانی که حضور در این فضا را باور ندارند : باید !! اجبارا از پائین ترین رده مدیریت تا بالاترین رده : آموزش های لازم با حضور استادان آگاه، داده شود !!                                                                و باور کنیم که شناخت واقعیت ها ، در مورد دوست و دشمن : تحت تاثیر نام های گروه هاقرار نگیرد . مساله ساده است و درک اش هم ساده ، اگر غیر این است ، باید بدانیم که چیست !!؟           


*/  سردار جزایری

            

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۳
عابدین گودرزدشتی

لباس ضد حریق

نظرات  (۲)

سلام بر سردار جنگ سخت و نرم
نکته ای دارم. رهبری مساله ای را مطرح میکنند، هر یک از مسئولین به نحوی آن را میفهمند و به اجرا میکنند و بخشنامه میدهند. قبول کنید که بحث جنگ نرم و عمار را هم بسیاری مسئولین و سایر افرادی که مورد توجه هستند، به نحو عجیبی لوث کرده اند. هر کسی دکانی زده و با ادعای «بصیرت افشانی» در پی تزریق اعتقادات سیاسی خودش است. بسیاری هم دلسوزانه اما از روی نادانی معنای عمیق و وسیعی که در لغت بصیرت جمع شده را در تعریف محدود و حقیری از آن منحصر میکنند، تعریفی که نهایتا داشتن مقادیری تبری از سران فتنه (که البته آن ها را هم صرفا میر و شیخ معرفی میکنند!) و تکفیر آنها به علاوه تمجید از 9 دی به مقدار لازم را شرط لازم و کافی برای بصیر بودن و عمار لقب گرفتن برای یک نخبه سیاسی میداند. بیچاره آن علی که عمارش اینها باشند.
اخیرا گروهی از همین عمارهای مقیم قوه ی محترمه ی «ق» (عدلیه سابق!) لطف فرموده اند و سایتهای عدالتخواه خبری «نکات پرس» و «همت نیوز» را که از معدود سایتهای «عدالتخواهان» (یا به زعم برخی آقایون: «منحرفین») بود، به جرم «توهین به نظام» مسدود نمودند.
قضیه این بوده که این سایتها اخیرا یادداشتهای انتقادی در مورد قوه ی آقای آملی نوشته اند از قبیل مطلبی با عنوان «9 دی را هم عقیم کردند» که انتقادی بر این موضوع است که مطالبه اصلی مردم در این روز برخورد و محاکمه با عاملان فتنه بود (هم مفتون ها، هم فتان ها و هم آقازاده های فتان ها) اما بعد از این همه وقت نظام جرات نکرده (یا علاقه ای نداشته) با آقایان برخورد قضایی کند. در مطالب دیگری هم که منتشر شده بود نسبت به برخورد با بابک زنجانی که به هر حال در آن شرایط به کشور کمک کرده بود انتقاد کرده بودند و محاکمه او را هم زمان با 9 دی صرفا یک بمب خبری برای انحراف اذهان عمومی از مطالبه اصلی 9 دی (برخورد با «آقایان» ، نه زنجانی!) دانستند.
آقایان هم خودشان را «نظام» دانسته اند و این «انتقاد» ها که فقط متوجه خود آقایان است را توهین به «نظام» وانمود کرده اند. بازنشر این مطالب در رسانه های معاند نظام هم بهانه ی دیگری شده در دست آقایان تا سایت های احمدی نژادی را به اتهام جهت گیری علیه نظام، مسدود کرده و مدیر سایت را دستگیر کنند.
آیا نظام مساوی با همین آقایان است؟ آیا نظام ملک آنهاست؟ شهید مدرس زمانی میگفت سپه سالار محدوده دم خود را مشخص فرمایند تا ما بدانیم و پا روی دم ایشان نگذاریم. مدرس امروز کجاست تا ببیند چگونه عده ای دم خود را به تار و پود نظام گره زده اند؟
پاسخ:
سلام/ عصاره دانش و خلوس انسان ، در داوری و به قضاوت نشستن است ، به شکل ا نفرادی ، و چه مشکل و کمرشکن میشود که قضا ، مسئولیت نظمی عادلانه را در یک جامعه مدعی مسلمانی بر دوش بکشد ، و با امورسیاست گزاری هم تداخل پیداکند !!  /هیچوقت امر تجربه و خطا تعطیل نمیشود و نظام ماهم ، چه در متون قانون وچه در عمل ، با قضاوت دستگاهی که وسیله انسان های گمارده شده ، داوری اش را انجام میدهد ، ورشد انسان بطور اعم و قاضی ، بطور اخص ، تاثیر مستقیم در عملکرد قوه قضائیه دارد ، و گرنه آقای آملی لاریجانی یک نفر است . البته مسئولیت مدیریتی ایشان و پاسخگو بودن به درگاه خداوند و نظارت رهبری هم چایگاه خود را دارد و هرلحظه در معرض آزمایش تاریخ قرار داریم / شاید این نوشته بوئی از توجیه و آرام کردن را بدهد / اما واقعیت این اس ت که با پیچیدگی انسان و سیاسی کاریهای موجود در جامعه ما ، کار دستگاه قضا ، بسیار حساس بوده و هشیاری و بصیرتی ناشی از ایمانی عمیق به تعالیم اسلام و اهداف کلان انقلاب را میطلبد / امیدوارم از این خطابه تاریخی من خوشت آمده باشد / ودعا برای شنیده سدن صدای مردمی که به نظام دلبستگی دارند مثل خودت ، با اخلاص ات . و چه سخت تر : قاضی را به قضاوت سپردن .
اتفاقا کاملا حق با شماست حاجی. دکتر هم به دلیل همین عدم آمادگی حاکمیت برای پذیرش تغییر و عدالت، ظاهرا تمایلی برای بازگشت به قدرت در آینده نشون نمیده.
نزدیکانش هم میگن کلا از سیاست بیرون رفته و قصد داره بعد از این بیشتر تبدیل به یک رجل «اجتماعی» بشه.
باید کار فرهنگی اجتماعی زیادی انجام داد تا دلها پذیرش بهار را داشته باشند. تکامل فردی بعد تکامل اجتماعی و بعد رشد سیاسی. اجتماعمون به نظر هنوز نابالغه و خیلی چیزها نیاز داره: درک سیاسی اجتماع، تقوای جمعی، بصیرت سیاسی... خواه ناخواه سیر کلی جامعه به سوی کمال میره و نرخ این رشد پس از انقلاب چندین برابر شده. همه باید دل بسپاریم به ضرباهنگ رشد جامعه تا بیاید آن روز که همه اصلاح بشیم و نیکانمان را بر گرده‌ی خویش فراز کنیم. هر چند همین الان هم عمده جامعه به مراتب جلوتر از حاکمیت به نظر میان.

نگاه مردی که رفت نسبت به آینده اینست: خبرنگاری به دکتر گفته بود: «اجازه میدین تبلیغات برای شما رو شروع کنیم؟ دکتر:تبلیغات برای چی؟ خبرنگار:که دوباره رئیس جمهورمون بشید! دکتر:یعنی میگین تا چار سال دیگه آقا نیاد؟ خبرنگار: خب آره انشااله ولی اما... دکتر: بله! انشااله آقا بیاد همه چی درست بشه! »
پاسخ:
واقعا که هنر ساده کردن رویدادهائی که به نظر پرچالش و پیچیده میرسند ، پس ازکالبدشناسی جه شفاف میشوند؟؟ واین هنر را که فبلا هم گفته ام از ساده کردن فورمول های ریاضی بدست آورده ایم ، و توسعه آین تجربه در علوم انسانی هم معجزه گر است و چه خوب جواب میدهد !! / عرفا نیز همین روش را با موفقیت تکرار کرده اند / پچیده کردن کلام هم از ترفند های فریبکاران بوده وهست و پاشنه آشیل هم در ساده کردن آن !!/چنانکه با روشن شدن چراغ ، همه موجودیت تاریکی برملا میشود./ امام حسن با پذیرفتن صلح ، عملا با واقیت ها روبروشد ومیدان را از شعار و توهم شخصیت گرفت ، اواین درسهارا ازواقعه قتل خلیفه سوم آموخته بود که اگر امام علی به اجتهاد این فرزند دور اندیش گوش میداد ، شاید مسیر تاریخ بگونه ای دیگر رقم میخورد (تاریخ طبری ج.ششم ) .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی